Pteudon is de naam van een beeld dat ik in 2016 heb gemaakt. Ik maakte dit werk voor de tentoonstelling in het Mater Museum, waar ik beelden van mijn moeder mengde met mijn eigen beelden. De Pteudon, die toen nog geen naam had, was een sleutelfiguur in de tentoonstelling. Zijn spitse snavel is...
Les Brigittines, Objectif Danse
Pt Rue des Brigittines 1, 1000 Bruxelles
Solo: Life is not useful (or it is what it is) (Création - November 2023) In zijn zoektocht naar filosofische en choreografische inzichten rond het wonderbaarlijke stuitte Bruno Freire op Ailton Krenak, een van de belangrijkste politieke stemmen van het hedendaagse Brazilië, recent lid van de...
Iter is een transdisciplinaire verkenning die dans, sciencefiction, verhalen en afrofuturistische esthetiek samenbrengt om onze menselijkheid en mogelijke toekomsten in vraag te stellen. Op het kruispunt van technologie en traditie dompelt deze voorstelling het publiek onder in een dystopisch...
Iter is een transdisciplinaire verkenning die dans, sciencefiction, verhalen en afrofuturistische esthetiek samenbrengt om onze menselijkheid en mogelijke toekomsten in vraag te stellen. Op het kruispunt van technologie en traditie dompelt deze voorstelling het publiek onder in een dystopisch...
Rue Notre-Dame-du-Sommeil 81, 1000 Bruxelles
De Leegte Delen. Laat het resoneren, versterken en vullen met echo’s en sporen; breng het in resonantie, articuleer de frequenties. Tussen Sophia Dinkel en Marie Goudot – twee dansers met verschillende ervaringen en achtergronden – is een persoonlijke taal ontstaan: een manier van relateren – tot...
Rue Notre-Dame-du-Sommeil 81, 1000 Bruxelles
De Leegte Delen. Laat het resoneren, versterken en vullen met echo’s en sporen; breng het in resonantie, articuleer de frequenties. Tussen Sophia Dinkel en Marie Goudot – twee dansers met verschillende ervaringen en achtergronden – is een persoonlijke taal ontstaan: een manier van relateren – tot...
Al twintig jaar lang maakt Vincent Glowinski van Brussel het speelveld van een vruchtbare streetartpraktijk; zijn werken maken inmiddels deel uit van het collectieve stadsbeeld. Hoewel hij nooit is gestopt met schilderen, heeft de kunstenaar zijn praktijk voortdurend willen overstijgen, met name...
Al twintig jaar lang maakt Vincent Glowinski van Brussel het speelveld van een vruchtbare streetartpraktijk; zijn werken maken inmiddels deel uit van het collectieve stadsbeeld. Hoewel hij nooit is gestopt met schilderen, heeft de kunstenaar zijn praktijk voortdurend willen overstijgen, met name...
Al twintig jaar lang maakt Vincent Glowinski van Brussel het speelveld van een vruchtbare streetartpraktijk; zijn werken maken inmiddels deel uit van het collectieve stadsbeeld. Hoewel hij nooit is gestopt met schilderen, heeft de kunstenaar zijn praktijk voortdurend willen overstijgen, met name...
Gewapend met enkele kleine instrumenten (een tafel, een lamp, een camera, papier en Chinese inkt) vertelt Vincent Glowinski ons een verhaal, vergezeld van het delicate, verhalende en gesofisticeerde geluid van de drum van Teun Verbruggen. Vanaf de aanvang zet de tekenaar een dans in. Zijn hele...
Drie jongens en één meisje. Niet echt vrienden, maar ze mogen elkaar best. Ze vertrekken op een reis per kano die hun ouders hebben georganiseerd. De reis brengt hen langs een paard, gekleurde wollen bivakmutsen die de schaamte wegnemen, een airbag voor het hoofd, een braamstruik, een open plek...
Gemaakt in 2015 in Les Riches-Claires.
Juliette en Tom keren terug naar huis. Ze waren op vakantie gegaan. Er is post aangekomen en er is een plant uitgelopen. So far so good, ze hebben alles onder controle. Elsa en Laurent, twee vrienden, zijn er ook. Het plan is om samen koffie te drinken en...
Sinds 2008 werkt straatartiest Vincent Glowinski (aka Bonom) samen met programmer videokunstenaar Jean-François Roversi aan de transpositie van een performance van straatfresco’s. Een danser-tekenaar verplaatst zich op een groot en donker oppervlak, in het halfduister. Hij is helemaal in het wit...
Het project situeert zich op de grens tussen performance en plastische kunst. De voorstelling is als een kaleidoscoop van herinneringen door de wijze waarop ze is opgebouwd uit bestaande cinematografische elementen. Gary, het hoofdpersonage van dit fresco, is een door spookbeelden geteisterde...
Bureau: P.A.C.O. (Pôle d’Accompagnement Collaboratif et Ouvert) - 17 Manchesterstraat 1080 Sint-Jans-Molenbeek